Páginas

miércoles, 1 de abril de 2015

ISRAEL:הרשימה המשותפת: נתניהו לא לגיטימי; ממשלתו תעמיק את הכיבוש, תחריף את הגזענות ותביא למלחמה



הרשימה המשותפת נפגשה ביום א' 22.3.2015 עם נשיא המדינה מר ראובן ריבלין במסגרת ההתייעצויות שמקיים הנשיא להרכבת הממשלה הבאה.
הרשימה הביעה את התנגדותה הנחרצת להטלת תפקיד הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו אשר בהתאם להצהרותיו יפעל להקמת ממשלה שפניה לא יהיו לשלום צודק, המתבסס על החלטות האו"ם, ממשלה שבהכרח תביא להסלמה אזורית ולסכנת מלחמה תוך המשך משטר הכיבוש והדיכוי. ממשלה שצפויה להמשיך בחקיקה הגזענית נגד האוכלוסיה הערבית ובכרסום המרחב הדמוקרטי עבור כלל האזרחים. ממשלה שתעמיק את הפערים החברתיים במדינה ותוביל לגידול בעוני ולפגיעה בשכבות המוחלשות.
הרשימה המשותפת פנתה לנשיא המדינה בבקשה להוקיע את התנהגותו המסוכנת של נתניהו ביום הבחירות, שבחר להסית נגד אזרחי המדינה הערבים ונגד מימוש זכותם הדמוקרטית להצביע ולהשפיע על עתידם ועודד שיח של שנאה והפחדה. התנהגות זו של נתניהו הופכת אותו לבלתי לגיטימי לתפקיד ראש ממשלה ועומדת בסתירה חריפה לדברים של הנשיא עצמו שקרא לכלל האזרחים לצאת ולהצביע.
הרשימה המשותפת קראה לנשיא לקחת אחריות בהתאם לדברים שאמר בנאום ההכתרה שלו, בו קרא להדוף את גלויי הגזענות וההדרה של אזרחי המדינה הערביים, ולפעול כנגד הדה-לגיטימציה של האזרחים הערבים שצפוייה להתגבר תחת ממשלתו הבאה של נתניהו.
יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, אמר בסיום הפגישה: "הגענו היום לנשיא עם אמירה ברורה על כך שנתניהו איבד כל לגטימיות להמשיך ולשמש כראש ממשלה. ראש ממשלה אינו יכול להיות מי שבוחר כטקטיקת בחירות להסית נגד אוכלוסיה שלמה ולערער על עצם אזרחותם, מי שבוחר לבסס את כל הנהגתו על הפחדה וייאוש והסתה כנגד אזרחים של המדינה שהוא מתיימר לעמוד בראשה.
אנחנו מסתכלים לעבר הכנסת הבאה ויודעים שנכון לנו מאבק עיקש כנגד המשך החקיקה הגזענית, העמקת הכיבוש וההתנחלויות וגידול בפערים החברתיים.
אנו קוראים מפה לכל הכוחות הדמוקרטיים במדינה להתאחד במאבק על עצם רעיון השיוויון והשלום ועל התקווה שיכול להיות פה טוב יותר, שיכולה להיות פה מדינה דמוקרטית שבה כל האזרחים הינם שווי זכויות והזדמנויות - למען חינוך, בריאות וחברה צודקת, למען עתיד שפוי לילדים של כולנו."

Fuente: Lista Comùn/Solidnet/PrensaPopularSolidaria
http://prensapopular-comunistasmiranda.blogspot.com
Correo:  pcvmirandasrp@gmail.com

No hay comentarios:

Publicar un comentario